سولسشر چگونه میتواند جان سالم به در ببرد؟
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۱۲۷۸۴
برای دومین بار در دو هفته اخیر، تیم سرمربی نروژی در خانه توسط یکی از رقبای بزرگ خود تحقیر شد و این بار با نتیجه ۲-۰ مغلوب منچسترسیتی شد.
به گزارش ایلنا، اوله گونار سولسشر تا چه زمانی میتواند به عنوان سرمربی منچستریونایتد به کار خود ادامه دهد؟ با نمایش بدی مثل بازی بعدازظهر شنبه مقابل منچسترسیتی، اکنون جدایی سرمربی نروژی فقط مربوط به موضوع زمان است؟
این فقط یک اتفاق یا مربوط به نتایج نامطلوب نیست.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
این شکست ۲-۰ در دربی از جهاتی بدتر از باخت ۵-۰ مقابل لیورپول بود. از نظر تفاضل گل نتیجه بازی چندان بد نبود اما یونایتد در حیاط خلوت خود کاملاً تحت سلطه بود البته نه اینکه تعجب آور بود، که به خودی خود خسته کننده است.
این عملکرد صرفاً تأکید کرد که برد هفته گذشته مقابل تاتنهام یک احیای مجدد نبود. این یک ناهنجاری در برابر تیمی بود که در شرایط بدتری قرار داشت. مشکلات سیستمی که گریبانگیر این تیم است همچنان ادامه دارد و این سوال مطرح بوده کن مقصر کیست؟ سولسشر قبلاً گفته بود که مسئولیت نتایج ضعیف با اوست و مخالفت با آن سخت است. او از جایگاه خود به این مبارزه خاص نگاه کرد.
در سمت تیم آبی پوش، پپ گواردیولا بود، یک برنده سریالی که یک تیم پاسور خوب و کاملی را ایجاد کرده که میداند چگونه برنده شود. در نتیجه، این به یک بازی تمرینی تبدیل شد، اما یکی از بدترین کنایه آنها از سوی هواداران سیتی بود که بیرحمانه همتایان یونایتد خود را با شعارهای معمولی "شما هول میکنید!" مورد تمسخر قرار دادند.
سولسشر در گوشه قرمز بی پناه نشسته بود و قادر به ایجاد پاسخ معنادار از سوی تعدادی از افراد که به نظر میرسد قادر به بازی با هم به عنوان یک تیم نیستند، نبود. از نظر دفاعی، آنها دوباره به هم ریخته بودند. سه بازیکن دفاعی که در برابر اسپرز استحکام و امنیت را ارائه کرده بودند، با سانترهای هوشمند به داخل محوطه جریمه و حرکت منظم سیتی از هم جدا میشدند.
خط هافبک در این میان نتوانست هیچ گونه جای پایی در بازی بگیرد. در ۱۵ دقیقه ابتدایی، میهمان ۷۴ درصد مالکیت توپ را در اختیار داشت! بازیکنان یونایتد وحشت زده به نظر میرسیدند و عقب نشستند و از سیتی دعوت کردند تا آنها را تحت فشار قرار دهد: یک اشتباه بزرگ در برابر چنین حریفی قدرتمند! برای اینکه سیستم پنج خط دفاعه کار کند، آنها باید یک واحد دفاعی فشرده باشند، اما وقتی ژائو کانسلو یک توپ را وارد محوطه کرد و اریک بیلی توپ را وارد دروازه خود کرد، به نظر می رسید که تمام اعتماد به نفس قرمزها از بین رفته است.
به نظر می رسید که پس از تنها هشت دقیقه از بازی، هیچ راهی برای نجات یونایتد وجود ندارد. در واقع، این عدم تطابق ثابت کرد که شکاف سطح کلاس بازی بین این دو رقیب در منچستر اکنون فراوان است. سولسشر در کنفرانس مطبوعاتی پیش از بازی خود گفته بود که یونایتد هنوز هم بزرگترین تیم منچستر است، اما در حالی که آنها ممکن است در عناوین خیلی بالاتر باشند، بدیهی است که یونایتد دیگر در سطح سیتی نیست. اگر آنها به زودی تغییرات بزرگی ایجاد نکنند، پیروزیهای گذشته تنها چیزی است که طرفداران باید به آن بچسبند، و قابل توجه بود که "Ole's at the wheel! تنها در پایان خارج از خانه با صدای بلند خوانده شد.
هواداران سیتی حتی به طعنه خواستار این بودند که سولسشر پنج سال دیگر به عنوان سرمربی سکان هدایت یونایتد را در اختیار بگیرد پس چرا این کار را نکنند؟ زیرا اگر او در راس کار باقی بماند، آنها دوباره به عنوان یک تهدید معتبر برای "همسایگان پر سر و صدا" خود ظاهر نخواهند شد. در اولدترافورد، سیتی تمام آن چیزی بود که یونایتد نبود؛ شایسته پیروزی با اختلاف بیش از دو گل. تیم گواردیولا دقیق، باکلاس، با کیفیت و با برنامه ای منسجم حرکت میکرد. تیم سولسشر منفعل، درهم و برهم، کند و گاهی اوقات مبهوت است. جای تعجب نیست که سوت پایان بازی با هیاهوی هواداران مواجه شد.
سولسشیر به خاطر کاری که در سال ۱۹۹۹ انجام داد، یک اسطوره باشگاه باقی میماند، اما حمایت بلند آنها از دونی فن دبیک – بازیکنی که سولسشر کمتر از او استفاده کرده بود – جلب توجه کرد. در حالی که کریستیانو رونالدو ابراز ناراحتی میکرد و بهعنوان یک مهاجم منزوی و بدون سرویس ناامید به نظر میرسید، تنها میتوان به این فکر کرد که اگر آن حرکت تابستانی به آبیپوشی و نه قرمز پوشیدن او ختم میشد، چند گل برابر یونایتد به ثمر میرساند.
آیا رونالدو تصمیم اشتباهی گرفت؟ اگر او قصد داشت چیزی را به دست آورد، به نظر میرسید که اینطور باشد، باید به سیتی میرفت زیرا یونایتد تحت هدایت سرمربی فعلی به جایی نمیرسد.
منبع: گل انتهای پیام/
منبع: پارس فوتبال
کلیدواژه: منچسترسیتی اوله گونار سولسشر منچستریونایتد کریستیانو رونالدو اوله گونار سولسشر کریستیانو رونالدو لیگ برتر انگلیس منچسترسیتی منچستریونایتد نظر می رسید
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۱۲۷۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
نیاز به سرگرمی سالم برای مخاطب/ سعید ابوطالب «سناتور» را میسازد
نهمین قسمت از برنامه «کافه نقد» با اجرای مهران دهنمکی، به تحلیل محتوایی رئالیتیشو «پدرخوانده» پرداخت. سعید ابوطالب؛ کارگردان، نویسنده و تهیهکننده این رئالیتیشو، هادی مومنی؛ فعال رسانهای و عباس گل؛ روزنامهنگار مهمانان این برنامه بودند.
ابوطالب در ابتدای این برنامه گفت: بازیهای نقش منفی یا بازیهای دورهمی به ویژه مافیا، قبل از اینکه وارد شبکه نمایش خانگی شوند، مردم آنها را در خانههایشان یا در دورهمیهایشان بازی می کردند. این مدل رئالیتیشو در ابتدا توسط یکی از پلتفرمها به من پیشنهاد شد. من آن را دوست نداشتم زیرا آن را بلد نبودم و فکر نمیکردم بتواند چیزی به مخاطب عرضه کند.
وی اضافه کرد: ما نیازمند سرگرمی سالم برای مخاطب هستیم اما آن سرگرمی حتما باید حاوی پیام باشد. درباره این بازی تحقیق کردیم و متوجه شدیم که میتوانیم آن را هنجاری و خانوادگی کنیم. البته هنجاری از این جهت که ادبیاتی برای بازی ایجاد کنیم. من چند مدل از این بازی را تحت عناوین «شبهای مافیا»، «ارتش سری»، «ضد» و «پدرخوانده» ساختم؛ بهعلاوه برنامهای به نام «سناتور» را طراحی کردیم که دو ماه دیگر آماده تصویربرداری خواهد بود.
در ادامه، عباس گل گفت: باید کار را در دو بعد فرم و محتوا بررسی کرد. در بحث فرم، مخاطب کار را پس نمیزند و یک کار استاندارد و خوشساخت میبیند اما در بخش محتوا باید تبعات آن را در نظر گرفت. مثلا از یک مدل محتوا همزمان چند کار پخش میشود و این اتفاق مخاطب را اشباع میکند. مساله دیگر این است که فضا بیش از حد لاکچری است درصورتی که نیازی نبود.
تهیهکننده و کارگردان «شبهای مافیا» راجع به انتخاب مخاطب برای دیدن محتواها در تلویزیون و سکوها گفت: برنامهها در صداوسیما به این شکل است که مخاطب تلویزیون را روشن می کند، برنامه یا سریال مورد علاقهاش را تماشا میکند و بعد آن را خاموش میکند. اما در نمایش خانگی مخاطب باید اشتراک بخرد زیرا بخش خصوصی است. مخاطب در یک فضای آزاد حق انتخاب دارد. این جریان آزاد برنامهسازی است و به جای تنظیمگری باید تشویق کرد.
هادی مومنی نیز در ادامه این مباحث افزود: درباره آثاری از این دست یک نوع نقد رایج در فضای عمومی وجود دارد. حتما به گوشتان خورده که مافیا بهعنوان یک پیام و اثر در دلش ترویج دروغ و فریبکاری دارد.
«مافیا» یک بازی روانشناسانه است
ابوطالب درپاسخ به این نوع نقدها توضیح داد: بله این اولین نقد محتوایی بود که به این بازی وارد شد. این بازی، یک بازی روانشناسانه بوده است. کاربردهای روانشناسانه دارد. در این بازی آدمبدها یکسوم آدمخوبها هستند. آنهایی که دروغ میگویند آدمبدها و آنهایی که راست میگویند آدمخوبها هستند. درواقع ما دروغ نمیگوییم بلکه سعی میکنیم دروغ را از راست تشخیص دهیم.
وی ادامه داد: ما انتظار داریم که یک جهان انتزاعی مانند کشتی دزدان دریایی یا انبار قاچاق مافیای سیسیل بسازیم زیرا میخواهیم همزاتپنداری صورت نگیرد. بازیگران جلوی دوربین نقششان را بازی و پشت صحنه با همدیگر روبوسی میکنند. نمیخواهیم بازیگران لباس ایرانی-اسلامی داشته باشند
تهیهکننده «پدرخوانده» افزود: ایراد میگیرند که چرا لباس ایرانی-اسلامی ندارند، ما نمیخواهیم داشته باشند. حتی روی اسم کاراکترها نیز اسامی سینمایی گذاشتهایم. از طرف دیگر این تغییر برای مخاطب، جذاب است. ما رئالیتیشو هستیم زیرا متن نداریم. محتوا و خط فکری داریم. میدانیم کجا میرویم. البته تعدادی از پلتفرمها هم از این برنامه میسازند اما به بازیگر متن میدهند تا وایرال شود. در صورتی که متننویسی با ذات رئالیتیشو مغایرت دارد.
آثاری مانند «پدرخوانده» به مخاطب وفادار بوده است
مومنی در بخش دیگری از صحبتهایش با بیان اینکه وقتی به تاریخ سینما برمیگردیم گویی دوگانهای بین آثاری که وفادار به واقعیت بودهاند و آثاری که جهان تخیلی را بازتاب میدهند، وجود داشته است، سپس خاطرنشان کرد: در سینمای امروز ایران با دو نوع اثر روبهرو هستیم. یکی آثاری که توسط نهادها ساخته می شوند و عموما بودجههای کلان دارند اما نتواستهاند مخاطبان زیادی را جذب کنند. طیف دیگر آثار طنز هستند. در واقع ما دو جریان اصلی در سینما داریم. سینمای محتواگرا و سینمای طنز. خارج از این جریان دیگری نمیبینیم.
وی ادامه داد: نگاه برخی منتقدان این است که آثار طنز با تمام ضعفهایی که دارند، به روح هنر نزدیک هستند؛ زیرا در آنجا مساله سرگرمی و مخاطب اهمیت دارد. ما این اتفاق را در نمایش خانگی میبینیم. در واقع نمایش خانگی معطوف به مخاطب است. به نظر من آثاری مانند «پدرخوانده» به مخاطب وفادار بودهاند زیرا مخاطب منفعل نیست. در واقع ما با فعلیت مخاطب روبهرو هستیم یعنی اثر طوری ساخته میشود که مخاطب بهعنوان بخشی از اثر وارد آن شود تا خودش جهان معنا و تداعیها را بسازد.
ابوطالب سپس درباره رده سنی این برنامه مطرح کرد: ما درخصوص رده سنی مقاومتی نداریم. هرچند تاکنون تذکری از این بابت به ما داده نشده است. زمانی که ما تصمیم میگیریم فصل جدید برنامه را بسازیم به نظرات مخاطبان مبنی بر اینکه کدام بخشها را دوست داشته و کدام بخشها را نداشتهاند، توجه میکنیم. زمانی که مخاطب احساس کند ما به نظر او اهمیت میدهیم، با ما همراه میشود همچنین اینکه سینما هم به برنامههای محتواگرا و هم به برنامههای سرگرمکننده احتیاج دارد.
برنامه «کافه نقد» با اجرای مهران دهنمکی و با هدف نقد و تحلیل سریالها و برنامههای تلویزیون و شبکه نمایش خانگی، پنجشنبهها ساعت ۱۸:۳۰ از رادیو نمایش پخش میشود.
منبع: خبرگزاری ایرنا